تکرار تاریخ

طبق روایات پیامبر خاتم (ص) یک شب با جبرائیل از مکه به بیت المقدس و از اونجا به بهشت و جهنم با وسعتی غیرقابل تصور و سپس به ملاقات با خدا میره (که همه به این امر معتقدیم). 

داستان کامل شب معراج رو همه دوستان بهتر از من میدونن. 

طبق گفته بزرگان گذشته چراغ آینده ست.

یه استاد داشتیم پروفسور فیزیک کوانتوم بود  نقل می‌کرد که وقتی ماجرای شب معراج رو برای انیشتین تعریف میکنن بسیار شگفت زده میشه و میگه هزار وسیصد سال پیش نسبی بودن زمان رو پیامبر شما مطرح کرده و حالا پس از قرن ها توسط یه غیرمسلمان اثبات شد. 

حالا زیاد مغزتون رو درگیر نسبیت نمیکنم که طولانی میشه میخوام یه مطلبی که چند روزه فکرمو مشغول کرده رو بگم که ما این «گذشته» که چراغ آینده هم هست رو کلا فراموش کردیم. و داریم توی ظلمات و تاریکی به بیراهه میریم.

گذشته داره تکرار میشه و ما داریم همون راه اشتباه اعراب 1400 سال پیش رو میریم .

یه زمانی معاویه توسط ابوموسی اشعری به عنوان خلیفه و امیرالمؤمنین تعیین شد و امام زمان سالها برای این مردم جاهل سر به چاه کرد و گریست و مردم رهرو معاویه شدن و معاویه با ظاهری اسلامی و درونی شیطانی، بیت والمال رو میبلعید و دین رو اونجوری که دوست داشت و به نفعش بود تعریف و تحریف می‌کرد.

عمروعاص قرآن بر نیزه کرد و مردم از پشت به امام زمان خنجر زدن و چند ضربه مانده به پیروزی شکست خورد.

سپاه یزید نفراتی بودن که روز عاشورا برای جنگ با امام حسین (ع) غسل کردن و پیشانیهایشان از زیادی سجده کبود شده بود.

واقعا حُر چطور به این بصیرت رسید و آخرین لحظه از لشکر یزید جدا شد؟ والان ما تو لشکر معاویه ایم یا یزید یا از اون نفراتی که شبانه فرار کردن یا....


۱ لایک :)
لعنت به دینی که قاطی سیاسته لعنت به اونایی که قیمه ها رو ریختن تو ماستا خدا لعنت کنه پدر و مادرشونو و ایضا هرچی سگه به گور خودون چیز کنه
آفرین به شما - نه خوشم اومد ، اصولا درستش همینه ، ببخشید ولی هر کسی که تفکر و لیدئولوژی و ... خودش صد در صد مطمئن باشه ؛ دچار جهل درجه سه است
همون که میگه آن که نداند که نداند که نداند ...

ممنون 
به نظرم پدر جهل تعصّبه.آدمی که معصوم نیست و همیشه ممکنه خطا کنه نباس با تعصب به دونسته هاش تکیه کنه.حتی برداشتی که آدم از یه بار خوندن یه سوره از قرآن میکنه با دور دوم میتونه متفاوت باشه. 
بزرگترین دشمن دانش جهل نیست بلکه توهم دانستن است (استیون هاوکینگ) 

سلام
من به دو تا مساله در خصوص این پست فکر میکنم ، اول این آیا خود مردم به چنین آگاهی میرسند ؟ شک ندارم که همه فکر میکنند این راهی که دارند طی می کنند(فارغ از صحیح و خطا بودنش) صحیح و بدون اشتباه است !
مساله دوم اینه که چطور یک نفر به راهی که داره میره شک میکنه ؟ وقتی اینقدر مطمئن از صحیح بودن راه پیش رو است

من هیچ وقت دانسته ها و راهی که دارم میرم رو صد درصد درست نمیدونم و همیشه این احتمال رو میدم که ممکنه ارزش‌ها و هنجارهای فردا با امروز کاملا متفاوت باشه همینطور که گذشته ام با امروز فرق میکنه و خیلی تصمیمات گذشته رو امروز اشتباه میدونم. 

واین که وقتی آدم روند طولانی یه دوره خاص از تاریخ رو مرور میکنه نتیجه ی کار، صحیح یا غلط بودن مسیر رو تا حدودی مشخص میکنه  

منتظر اتفاقات خوب (حورا) ۲۸ شهریور ۹۷ , ۰۰:۲۷
مختارنامه با وجود تکراری بودن، جهل ما رو به نمایش میگذاره!

 رهروان عبدالله بن زبیر و توابین در اکثریت جامعه امروز

جولیک ‌‌‌‌‌ ۲۷ شهریور ۹۷ , ۲۱:۳۸
اسم اون پروفسور فیزیک کوانتوم رو میتونم داشته باشم؟

حسن سعادت

من یکی که تهش فرار می کنم
شبانه یا روزانه ش بستگی به ساعت پرواز داره :دی

ان شالله هر چه زودتر

اوه به گندم تبریک میگم
چه شوهر بابصیرتی :)

سلام بر داماد بیان ♥

سلام

ممنون از محبتتون 

تو تموم دوره‌های تاریخی، کسانی بودن که اعتقادات مردمو بزنن سر نیزه، و همیشه هم مردم عقب‌نشینی کردن!! و ما فقط قصه‌هاشونو میخونیم و فک میکنیم اگه ما جای اونا بودیم چنین میکردیم و چنان میکردیم. غافل از اینکه دقیقا خودمونم داریم تو دوره‌ای زندگی میکنیم که اعتقاداتمون سر نیزه‌س!!!

دقیقا 

اتفاقا همین امشب داشتم به خواهرم میگفتم نتیجه انتخاب های آدمها تو موقعیت های مختلف رو تاریخ نشون میده!
و شاید خودشون تا زمانی که زنده بودن هیچگاه نفهمیدن که نتیجه انتخابشون درست بوده یا غلط،اونها رو در زمره مردان نیک روزگار قرار داده یا بد،و اینکه آیا واقعا انتخاب های تک تک اون آدمها چه تاثیری در تاریخ بشریت داشته! بدون اینکه فکر کنن هیچوقت که یک انتخاب و تصمیم میتونسته همچین عواقبی داشته باشه!
و این ترسناک ترین قسمت ماجراست.چجوری از این چراغِ تاریخ استفاده کنیم؟ وقتی نمیدونیم کدوم راه درسته واقعا؟

راه درست رو نمیدونم ولی وقتی ماحصل سالها مملکت داری و حکومت اسلام توی یه کشور ثروتمند، فقرو دزدی و غارت و ریا و بدبختی وهزار مصیبت دیگه باشه راه درستی نیست .

وقتی عوام و خواص حتی توی مساجد از هم جدا میشن و پشت پنجره های ضد گلوله قرار میگیرن.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان