زنجیره افکار


فکر، روحیه می‌سازه و روحیه، فکر.

فکرای خوب روحیه خوب میسازن وفکرای بد روحیه ی بد. وقتی اولین فکر توی ذهن تشکیل میشه اگه این فکر رو مثبت فرض کنیم روحیه خوب اول رو می‌سازه و روحیه خوب اول فکر خوب دوم و فکر خوب دوم روحیه خوب دوم و این به صورت زنجیره ای از  افکار ادامه پیدا میکنه. در پایان روحیه ما شاد و عالی میشه و برعکس اگه این زنجیره با افکار منفی تشکیل بشه پس از مدتی ما با روحیه ای ضعیف و در دراز مدت با شخصی افسرده و ناامید روبرو میشیم. 

نکته قابل تأمل اینه که به صورت ارادی فقط کنترل اولین فکر دست ماست و اگه به موقع کنترل نشه این زنجیره به صورت غیر ارادی تشکیل و تکمیل میشه و مثل علف هرز در ناخودآگاه ما ریشه میکنه و بزرگتر و در تصمیم گیری های ما دخیل میشه. 

حضرت علی (ع) فرمودند:

مراقب افکارت باش که به گفتار تبدیل میشود

مراقب گفتارت باش که به رفتار تبدیل میشود

مراقب رفتارت باش که به عادت تبدیل میشود

مراقب عادتت باش که به شخصیت تبدیل میشود

مراقب شخصیتت باش که به سرنوشت تبدیل میشود

۱۸ لایک :)
مهرناز .ج ۱۱ مهر ۹۷ , ۱۲:۵۶
من واقعا بهش اعتقاد دارم. چند وقت پیش یه مدتی الکی تو خودم بودم تا اینکه بالاخره یه اتفاق منفی رو جذب کردم... انگار طبیعت واسه ناراحت بودن یه دلیل بهم داد
از اون به بعد دیگه طرفش نمیرم
اصلا شوخی بردار نیست

درحقیقت این ضمیر ناخودآگاه ماست که برا حالات و سوالات ما دلیل و جواب میاره

جناب منزوی ۱۰ مهر ۹۷ , ۱۵:۰۷
افکار منفی زایده ضعف ماست که ناشی از احساساته.
سلام
با توجه به گفته های گندم بانو فکر میکنم شما دریانورد هستین برای همین اگر درست حدس زدم
اومدم که بگم
روزتون مبارک🌹

خیلی ممنون

شما چقد خوبین 
درست حدس زدین
^_^

به گندم سمنو بدین هر وقت افکارش منفی شد بگین تجویز اسرا بوده خودش میفهمه:)))

چشششم گفتم اتفاقا تعریف کرده خاطره سمنو رو (-:

وقتی یه اتفاقی بده باید چکارش کنیم؟!

تسلیم بشیم. جواب همه سوالا رو ما نمیدونیم ممکنه بعدها علتش رو بدونیم یا هیچ وقت. 

الان ما باید برای یک زندگی شاد به این فک کنیم که همه چی ارزون می شه
فروشگاه ها دوباره پر میشن :)

ان شاالله ولی با این دولت و حکومت از محالاته.
ولی میتونیم کمتر به اتفاقات بد فکر کنیم

به یه اتفاق بد مثبت فکر کنیم؟! منظورتون اینه؟!

نه افکار منفی رو متوقف کنیم و افکار مثبت رو جایگزین کنیم  

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان